Топ-10 причин не відкривати свою кав’ярню
Кавова культура зараз вже розвинена настільки, що за бажанням майже кожен може відкрити власний невеликий заклад, де робитиме улюблений американо, огортаючи неймовірним ароматом найближчий радіус.
Однак чи замислюються ті мрійники про труднощі, з якими їм доведеться зіткнутися? І найголовніше, чи знають вони про ці перешкоди. Час знімати маски!
Гостра конкуренція
У світі, де править «Старбакс» і 90% населення віддають перевагу саме йому, дуже важко вийти на належний рівень. Потрібно не один рік і кілька флакончиків з рідким успіхом, щоб хоча б трохи наблизитися до рівня відомих франшиз.
Варто враховувати той факт, що кожне місто рясніє модними «кав’ярнями третьої хвилі», які самі обсмажують зерна і ставляться до напою як до певної культури, а не просто як до приємної на смак рідини в чашці.
Списання продукції
Шматок торта, дуже смачне печиво та цукерка «хенд-мейд» мають свій термін придатності. І закінчуватися він може раніше, ніж ви продасте всі одиниці. З рештою доведеться розпрощатися, нехай вони будуть все ще смачні і їсти їх абсолютно безпечно, але санітарних норм ніхто не скасовував.
Велика плинність кадрів
Коли гість заходить до кав’ярні, перший, кого він бачить, – це усміхнений бариста, який люб’язно пропонує чашку кави. Співробітники – це молоді люди, які перебувають у пошуку себе та люблять часто міняти місце своєї роботи.
Цьому заважає навчання, один з них більше любить котиків, аніж варити каву, а другий вирішив переїхати до іншого міста. Плинність кадрів – один із перших, із чим стикаються власники кав’ярень. Слід знайти досвідченого адміністратора, який буде закоханий у свою справу і зможе утримати співробітників або використовувати по максимуму весь свій досвід управління.
Висока орендна плата та відсутність відповідних приміщень
Щоб бізнес був прибутковим, він повинен розташовуватися у всіх на очах. Інакше кав’ярня ризикує бути непоміченою і залишитися звичайним пересічним закладом.
Щоб у майбутньому справа цілком окупилася, на початковому етапі слід вкластися максимально. Висока орендна плата за право перебувати на першій лінії – лише невеликі інвестиції у прибутковий бізнес, який може стати вічним.
Зловживання персоналу
Кожен співробітник – ваш найкращий друг і водночас найлютіший ворог. Виторг у кав’ярні залежить від якості та швидкості роботи персоналу приблизно на 40%. Неохайний зовнішній вигляд, телефон у руках та повна байдужість – причини низького прибутку та закриття великої кількості кав’ярень.
Перевіряйте своїх колег щодня. Нерідко траплялися випадки, що офіціанти «цілком ненароком» несли додому кілька ложок або улюблену чашку гостя.
Багато франшиз-одноденок
Багато продавців «успішних» франшиз користуються неперевіреними на власному досвіді бізнес-моделями, а тому сподіватися на хороший результат не варто. Більшість франчайзерів на ринку недовго мають невелику кількість закладів, а в деяких власних закладів немає взагалі. Якщо модель працює, то чому не заробляти? Не вірте продавцям «чарівних пігулок» та «легких грошей за один місяць». Бізнес з франшизи – це постійна праця! Такі франшизи-одноденки просто хочуть заробити грошей, не заморочуючись результатом. Вони не зможуть надати підтримку в критичних ситуаціях через відсутність особистого досвіду. Bricks стає для партнера добрим другом і наставником, гарантує підтримку і довгі бізнес-відносини. Ми намагаємось зробити прибутковою кожну кав’ярню нашої мережі.
Завищені очікування від бізнесу
У Instagram кав’ярня виглядає як затишне лампове місце, де панує атмосфера хюгге, у повітрі – аромат свіжозвареної кави, а симпатичний бариста мило міркує про зерна.
Насправді ж вам доведеться зіткнутися із суворими санітарними нормами, правилами ведення бізнесу та спільною організацією кав’ярні. За красивою картинкою завжди ховається важко виконана робота.
Стандартний маркетинг не працює
Чашка кави, особливо якщо це кава з собою, – імпульсивна покупка. Кожен метр, сходинка та зайвий шлагбаум знижують ваш виторг на 5%. А незначні дрібниці збільшать ваш прибуток, адже клієнту має бути комфортно придбати каву саме у вас.
Невеликий лайфхак: стопери на вулиці з яскравим текстом, що запам’ятовується, на невеликій чорній дошці – це свого роду корисний бар’єр. Адже він приковує увагу і спрямовує гостя саме до вашої кав’ярні. У Bricks ви могли помітити цей маркетинговий хід.
Складність управління на етапі становлення бізнесу
Кав’ярня – це немов дитина, за якою треба стежити від народження. Коли ви тільки відкриваєте свою першу справу, вашого досвіду ще замало. Методом спроб і помилок молоді бізнесмени промацують ґрунт і постійно навчаються, стикаючись із труднощами.
Не чекайте, що це буде легко, так ніколи не буває. У вас з’явиться багато питань щодо управління бізнесом. Згодом усі вони зникнуть, а ваша справа почне процвітати.
Велике залучення до операційної діяльності
Якщо ви хочете, щоб бізнес працював на вас, поки ви засмагатимете в Таїланді, кав’ярня, на жаль, вам не підійде. Приготуйтеся, що ви будете присутні на всіх етапах відкриття, а потім повністю поринете в роботу кав’ярні, зможете не тільки приготувати альтернативу, а й спекти неймовірне тістечко.
Кав’ярня – це досить серйозний бізнес, на ринку панує величезна конкуренція. І на Олімп підніметься лише той, який зможе подолати всі труднощі та показати високий професіоналізм.